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OverviewV-Play 1 SupportProblems with cocos-renderer › Re: Problems with cocos-renderer

OverviewV-Play 1 SupportProblems with cocos-renderer › Re: Problems with cocos-renderer
#4026

Heini

Hi Chris,

i tried your example above and the other demos, all with the same result: cocos-renderer only works with absolute paths.
Then i found another issue:
As i am a c++ coder, i prefer to switch the qml-files on the c++-side. Using normal QML i do this by calling QDeclarativeView::setSource(QUrl url).
But when i try to call the equivalent function FpsQMLViewer::setSource(QUrl url) in VPlay, it results in several linker-errors and the following compiling log:

18:55:20: Führe Build-Schritte für Projekt VPlay_Test aus…
18:55:20: Unveränderte Konfiguration, qmake-Schritt wird übersprungen.
18:55:20: Starte “C:\QtSDK\QtCreator\bin\jom.exe”
Copying application data…
11 Datei(en) kopiert

jom 1.0.6 – empower your cores

“\\USER-PC\Users\User\Qt-Projects\VPlay_Test”
CMD.EXE wurde mit dem oben angegebenen Pfad als aktuellem Verzeichnis gestartet.
UNC-Pfade werden nicht untersttzt.
Stattdessen wird das Windows-Verzeichnis als aktuelles Verzeichnis gesetzt.
C:\QtSDK\QtCreator\bin\jom.exe -nologo -j 2 -f Makefile.Debug
cl -c -nologo -Zm200 -Zc:wchar_t- -Zi -MDd -GR -EHsc -W3 -w34100 -w34189 -DUNICODE -DWIN32 -DQT_LARGEFILE_SUPPORT -DQT_DECLARATIVE_DEBUG -DQT_DLL -DQT_DECLARATIVE_LIB -DQT_GUI_LIB -DQT_CORE_LIB -DQT_HAVE_MMX -DQT_HAVE_3DNOW -DQT_HAVE_SSE -DQT_HAVE_MMXEXT -DQT_HAVE_SSE2 -DQT_THREAD_SUPPORT -I”c:\QtSDK\Desktop\Qt\4.8.1\msvc2010\include\QtCore” -I”c:\QtSDK\Desktop\Qt\4.8.1\msvc2010\include\QtGui” -I”c:\QtSDK\Desktop\Qt\4.8.1\msvc2010\include\QtDeclarative” -I”c:\QtSDK\Desktop\Qt\4.8.1\msvc2010\include” -I”c:\QtSDK\Desktop\V-PlaySDK\include” -I”qmlapplicationviewer” -I”c:\QtSDK\Desktop\Qt\4.8.1\msvc2010\include\ActiveQt” -I”debug” -I”c:\QtSDK\Desktop\Qt\4.8.1\msvc2010\mkspecs\win32-msvc2010″ -Fodebug\ @C:\Users\User\AppData\Local\Temp\klasse.obj.4364.94.jom
klasse.cpp
Copying application data…
11 Datei(en) kopiert
link /LIBPATH:”c:\QtSDK\Desktop\Qt\4.8.1\msvc2010\lib” /NOLOGO /DYNAMICBASE /NXCOMPAT /DEBUG /MANIFEST /MANIFESTFILE:”debug\VPlay_Test.intermediate.manifest” /SUBSYSTEM:WINDOWS “/MANIFESTDEPENDENCY:type=’win32′ name=’Microsoft.Windows.Common-Controls’ version=’6.0.0.0′ publicKeyToken=’6595b64144ccf1df’ language=’*’ processorArchitecture=’*'” /OUT:debug\VPlay_Test.exe @C:\Users\User\AppData\Local\Temp\VPlay_Test.exe.4364.2528.jom
Bibliothek “debug\VPlay_Test.lib” und Objekt “debug\VPlay_Test.exp” werden erstellt.
MSVCRTD.lib(cinitexe.obj) : warning LNK4098: Standardbibliothek “libcmt.lib” steht in Konflikt mit anderen Bibliotheken; /NODEFAULTLIB:Bibliothek verwenden.
VPlayd.lib(textfielddelegateqobject.obj) : warning LNK4217: Lokal definiertes Symbol “??0CCTextFieldDelegate@cocos2d@@QAE@XZ (public: __thiscall cocos2d::CCTextFieldDelegate::CCTextFieldDelegate(void))” wurde in “public: __thiscall TextFieldDelegateQObject::TextFieldDelegateQObject(class QObject *)” (??0TextFieldDelegateQObject@@QAE@PAVQObject@@@Z)-Funktion importiert.
VPlayd.lib(textfielddelegateqobject.obj) : warning LNK4217: Lokal definiertes Symbol “??0CCPoint@cocos2d@@QAE@MM@Z (public: __thiscall cocos2d::CCPoint::CCPoint(float,float))” wurde in “void __cdecl cocos2d::`dynamic initializer for ‘CCPointZero”(void)” (??__ECCPointZero@cocos2d@@YAXXZ)-Funktion importiert.
VPlayd.lib(textfielddelegateqobject.obj) : warning LNK4217: Lokal definiertes Symbol “??0CCSize@cocos2d@@QAE@MM@Z (public: __thiscall cocos2d::CCSize::CCSize(float,float))” wurde in “void __cdecl cocos2d::`dynamic initializer for ‘CCSizeZero”(void)” (??__ECCSizeZero@cocos2d@@YAXXZ)-Funktion importiert.
VPlayd.lib(textfielddelegateqobject.obj) : warning LNK4217: Lokal definiertes Symbol “??0CCRect@cocos2d@@QAE@MMMM@Z (public: __thiscall cocos2d::CCRect::CCRect(float,float,float,float))” wurde in “void __cdecl cocos2d::`dynamic initializer for ‘CCRectZero”(void)” (??__ECCRectZero@cocos2d@@YAXXZ)-Funktion importiert.
main.obj : error LNK2019: Verweis auf nicht aufgelöstes externes Symbol “”public: __thiscall Klasse::Klasse(class QObject *,class QDeclarativeView *)” (??0Klasse@@QAE@PAVQObject@@PAVQDeclarativeView@@@Z)” in Funktion “_main”.
debug\VPlay_Test.exe : fatal error LNK1120: 1 nicht aufgelöste externe Verweise.
“\\USER-PC\Users\User\Qt-Projects\VPlay_Test”
CMD.EXE wurde mit dem oben angegebenen Pfad als aktuellem Verzeichnis gestartet.
UNC-Pfade werden nicht untersttzt.
Stattdessen wird das Windows-Verzeichnis als aktuelles Verzeichnis gesetzt.
“\\USER-PC\Users\User\Qt-Projects\VPlay_Test”
CMD.EXE wurde mit dem oben angegebenen Pfad als aktuellem Verzeichnis gestartet.
UNC-Pfade werden nicht untersttzt.
Stattdessen wird das Windows-Verzeichnis als aktuelles Verzeichnis gesetzt.
command failed with exit code 1120
command failed with exit code 2
18:55:25: Der Prozess “C:\QtSDK\QtCreator\bin\jom.exe” wurde mit dem Rückgabewert 2 beendet.
Fehler beim Erstellen des Projekts VPlay_Test(Ziel: Desktop)
Bei der Ausführung von Build-Schritt ‘Make’

Maybe that´s the reason, why the relative paths does not work: the windows-path seems to be set as current path. Do you know, how to solve this?

Thank you and greetings!

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